måndag 22 juli 2013

På jakt efter el.

Förr i tiden, läs för ett par år sedan, letade man då och då efter en penna när man ville skriva några fina rader om vad det nu än må ha varit.
  Nu förtiden däremot är det oftare som man letar efter sin lilla laddare eller i alla fall någon form av sladd. Är man tursam så hittar man i samma drag också någon form av elförsörjning. men nu skall man inte tro att detta är bara som det brukar att man sticker in en kontakt i ett vägguttag.
   Nu är det alltfler attiraljer som är batteridrivet som istället för att laddas med hjälp av det vanliga uttaget. Istället så får man gå en liten omväg som kräver att man exempelvis har tillgång till en dator. Mitt nya sladdlösa underbara minitangentbord är av denna typ.  Så för att jag skall kunna skriva på detta måste jag sätta på en dator eller dylikt för att kunna ladda den lilla attiraljen måste jag alltså sätta på datorn som redan har ett tangentbord.
  Ibland tror jag att vi i vår vilja att vara effektiva går vissa omvägar som faktiskt kan vara lite komiska.  Det finns skäl att fråga oss själva. "Hur tänkte vi här då?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar