onsdag 9 mars 2011

Meny i mars

Hej!
Så har då en meny passerat revy. Eftersom jag tagit för vana att lägga ut mina matlistor som inspiration kommer här denna meny. Tyvärr kanske den inte blir så poetisk eller skriven med vacker prosa men lite förslag i alla händelser.

Måndag: Prinskorm m pasta och tomatsås. Till detta serveras det morotsstavar.

Tisdag: Medelhavspasta serverat med just det pasta.

Onsdag: Kinagryta med jasminris.

Torsdag: Fläsk med löksås och potatis.

Fredag: Pizza

Lördag: Ossobucco serverad med jasminris. Detta är en mycket härlig italiensk gryta som jag sannerligen kan rekommendera. Om tillgång till Annas kokbok finns så är den en god guide.

Söndag: Revbensspjäll med pressadpotatis, sås och grönsaker.

Måndag: Fiskpinnar och stuvadpotatis serverade med gröna ärter. Här kan jag rekommendera alla som möjligen är intresserade att inte använda sig av skorpmjöl som mjöl. Då jag var lite disträ vid tillagandet missade jag att det inte var idealmjöl vilket är det jag brukar använda mig av.

Tisdag: Köttfärsås och spaghetti den här gången med semla efteråt.

Smakliga måltider önskar jag er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar