fredag 12 mars 2010

början på något nytt...

Oj en dag efter det att jag har fått mitt visserligen vikarieuppdrag men ändå arbete. Nu är det upp till mig att se till att eleverna får den engelska de skall få på ett bra sätt. Det känns som att hoppa ut för ett stup... kommer det att fungera eller kommer det att bli kaos... förhoppningsvis kommer det att fungera.
En oerhört lång period av livet håller på att ta slut. Fram tills nu har jag varit den som har suttit vid skolbänken på det ena eller andra sättet och nu är det dags för sidbyte.

Tänker att det här kanske blir något av ett forum där jag kan tänka högt över hur det är att vara lärare i vår tid. Hur ser vardagen ut?
Men lika mycket kan det komma att bli en viss insyn vad det innebär att vara förälder i början av 2000-talet. Vad är det som gör en till just den föräldern man är.

En likhet mellan föräldraskapet och det att vara lärare är den utsträckning man faktiskt är ledare. Då menar jag både kunskapsmässigt och socialt. Ser fram emot att möta mina nya elever. Hoppas att jag skall kunna ge dem hopp och framtidstro att våga tro på sig själva och de kunskaper de förvärvar.

hopp och framtidstro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar