lördag 6 november 2010

söndagstankar

Så ligger då ytterligare en söndag framför oss. Det är en söndag som kommer att präglas av rättning för min del. Det är en grannlaga uppgift. Samtidigt som det på sitt sätt är ganska roligt eftersom det uppstår en form av dialog mellan mig som lärare och eleven.
Dagen kommer dock att innehålla ytterligare ett moment nämligen ett välkomnande av diakonen Staffan Gerdmar till kyrkan. Det är lite häftigt. Det blir intressant att se hur det kommer att gå till. Vad kommer han att bidra med till vår församling? Nåväl, som jag brukar säga den som lever får se.
Egentligen befinner jag mig i ett konstigt mellanläge mellan den katolska kyrkan och den svenska kyrkan. Men jag lägger det i guds händer så länge så får vi se vart det tar vägen.
Mot rättningarna.
/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar